בג"צ נגד חוק הגיוס: "חוק בלי סנקציות, זה חוק פוליטי"

    איתי גדסי 2 Comment on בג"צ נגד חוק הגיוס: "חוק בלי סנקציות, זה חוק פוליטי"

    בג"צ דן בשעה זו בהרכב של תשעה שופטים בעתירות שהוגשו נגד חוק הגיוס • השופטים מבקרים בחריפות את התיקונים לחוק • השופט פוגלמן: "הקמתם מפלצת, הגישה הרכה הזאת לא עומדת ביעדי הגיוס"

    אולם בית המשפט העליון | אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בג"צ דן בשעה זו (ראשון) בהרכב של תשעה שופטים בעתירות שהוגשו נגד חוק הגיוס. במהלך הדיון המתקיים כעת, מבקרים השופטים בחריפות את התיקונים לחוק. את העתירה המרכזית הגישה סיעת 'יש עתיד' בראשותו של יאיר לפיד.

    השופטת אסתר חיות אמרה בדיון כי "אם מסתכלים על הנתונים החצי שנתיים של 2015, רואים שהחרדים לא עומדים ביעדי הגיוס לשירות אזרחי".

    גם השופט עוזי פוגלמן תקף את החוק ואמר כי "הקמתם מפלצת. אתם ממריצים ויוצרים תהליכים חברתיים בלי מקל. הגישה הרכה הזאת לא עומדת ביעדי הגיוס ואם היא לא תעמוד ביעדים אתם לא פועלים כדי להוריד את התמיכות".

    נשיאת בית המשפט השופטת מרים נאור אמרה במהלך הדיון כי "אתם בתשובה שלכם זורעים את הגרעין לכך שהסדר קבע לא יהיה. המחוקק מצא לא להכריע. האם באין הגדרה מראש של המכסות באחוזים האם זה נישאר בשיקול דעת של הממשלה או שר הביטחון".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אם אפשר להציע להוד מעלת השופטים, שישלחו את נציגם לוועדות הכנסת, שישתתף בדיונים בעניין הצעת החוק המדוברת, ובכלל הצעות חוק שקרובות לליבם של השופטים, וכך הם יקחו חלק פעיל בתהליך החקיקה, לתפארת מדינת ישראל.

    2. 1

      עצוב. למרות שנציגנו החרוצים, הסכימו סוף סוף לסנקציות פליליות החל מ2020.
      וכמו"כ מ2023 הוסיפו, שללא יוצא מן הכלל כולם יהיו חייבי גיוס.
      והוסיפו הקמת צוות בינמישרדי לעידוד הגיוס.
      את הבג"ץ זה לא מספק?
      הם משוגעים?